Pagina's

zaterdag 4 januari 2014

Oh nee! Ik begin ziek te worden!

Hoi! 

Misschien kennen jullie het wel, je hebt aankomende week een hele belangrijke week met veel te doen, maar net het weekend ervoor begin je je ziekjes te voelen. Wat nu?! Ik heb een aantal tips en trics voor jullie om het te voorkomen of op te lossen. Dit keer geen plaatjes sorry! 

LET OP: ik ben geen arts ofzo dus dit zijn echt tips die bij mij werken, dus als je nog tips hebt voor anderen mag je die reageren. Ook kan het zijn dat je vanwege bijvoorbeeld je geloof iets niet kunt of mag doen. Misschien kan je dan reageren wat jij voor tips hebt voor anderen die ook dat geloof en regels hebben?

Voorkomen:

1.Eet gezond! Als je voldoende groenten en fruit binnenkrijgt wordt je minder snel ziek. 

2.Rust veel en goed uit. Het is nu weekend en je kunt waarschijnlijk uitslapen. Zorg dat je voldoende slaapt zodat je veel energie hebt.

3.Kleedt je naar het weer, is het warm doe minder kleding aan zodat je lichaam vocht kwijt kunt, maar is het koud zorg dat je lichaam voldoende bedekt is. Zo voorkom je verkoudheid en longontsteking, 


Oplossen:

1. Heb je spierpijn en wil je pijnstillers nemen, kijk dan altijd op de verpakking hoeveel je er mag nemen en voor andere instructies.

2. Ook nu raad ik aan veel fruit te eten, ik heb het gevoel dat dat me oppept. 

3. Drink veel! Je lichaam heeft veel vocht nodig, maar als je ziek bent of wordt zeker nog meer. 

4. Ik vind het lekker om Cup a Soup te drinken, maar niet te vaak. Er zit namelijk veel zout in en te veel zout is nooit goed. 

5. Ga niet stressen. Je rust nemen is belangrijk. Misschien kan je één of meerdere uurtjes gaan liggen? Maak een planning met genoeg ruimte voor pauzes.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden! Als je zelf nog tips hebt zou ik het leuk vinden als je het zou achterlaten! 

x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten