Pagina's

zondag 25 augustus 2013

Revieuw: Dagcrème van de kruidvat

Wat is het nut van dagcrème? En werkt het wel goed? Is het wel nodig om iets op je huid te smeren?

Dat zijn vragen die veel gesteld worden over dagcrèmes. Ik gebruik het eigenlijk pas net en wil een dagcrème revieuwen voor jullie.

Deze dagcrème is van de Kruidvat en kost €1,89.


Het is misschien allereerst handig om de vragen van hierboven te beantwoorden. 

Het nut van een dagcrème is dat het je huid beschermt tegen allemaal dingen die de huid kunnen vervuilen en irriteren. Denk bijvoorbeeld aan uitlaatstoffen, de zon of andere dingen. Ook helpt een dagcrème bij het aanmaken van nieuwe huidcellen en hydrateert het je huid.  

Het hangt van het merk en de kwaliteit af van het product wat je gebruikt, hoe goed het werkt. Bij een goede dagcrème is het inderdaad vaak zo dat het best duur is maar daar gaat het niet helemaal om. Je moet vooral kijken naar je huidtype. 

Je zou denken dat het niet nodig is om crèmes te gebruiken, en als je zo oud bent als ik is dat ook eigenlijk niet nodig. Hoewel als je sneller last hebt van puistjes, een goede dagcrème en reiniger wel belangrijk kunnen zijn. Sommige mensen denken dat mensen vroeger ook gewoon zonder smeersels een goede huid hadden, maar dat is niet helemaal waar. In het oude Egypte gebruikten mensen ook kruidenmengsels om een gezonde huid te hebben en te houden. 

Oké nu over naar de revieuw. 

Ik vind de pot eigenlijk een beetje lelijk, het lijkt op een medicijnpotje. Het etiket vindt ik toch wel wat hebben. Op het etiket staat inderdaad anti-age. Niet dat ik dat nodig heb ;). 

Op de afbeelding kan je de ingrediënten zien. 
Ook staat er dat het rimpelvorming helpt te voorkomen, maar daar kan ik niet zo goed over oordelen. Ik denk niet dat het echt waar is, want het lijkt me sterk voor zo'n goedkoop product. Als het wel werkt is dat heel goed voor zo'n goedkoop product.

                                 
In dit potje zit 100 ml product.

De crème maakt mijn huid zacht, dus dat is een goed teken. Verder zijn er volgens mij geen minpunten aan te benoemen.

Wel wil ik even zeggen dat ik het niet meer gebruik, omdat ik het niet nodig heb en mijn huid geen schade wil aanbrengen. Dat zegt niet dat ik het geen goed product vind. 

Ik hoop dat jullie hier een beetje wat aan hebben! 

x

Wat gebruik je elke dag?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten