Pagina's

maandag 17 maart 2014

Day 1 : Healty snacks


Hey vandaag is de eerste dag van de Healty Week challenge! Omdat ik vaak op internet gezocht heb voor gezonde snacks en niet vaak op 1 site veel leuke dingen bij elkaar zag, leek het mij een goed idee maar eens een lijstje te maken met deze dingen! Ik zal dit lijstje beginnen met wat echte gezonde dingen en daarna wat 'cheats'

1. Fruit
Deze zag je waarschijnlijk al aankomen, maar het wordt toch vaak vergeten: fruit! Er zijn zoveel soorten en je kunt elke dag wel iets anders eten! Zo kun je tegenwoordig ook ingevroren (gesneden) fruit kopen bij de AH, natuurlijk minder goed dan vers fruit maar wel heel lekker! Maar natuurlijk doen de 'gewone' appel en mandarijn hier niet voor onder!

2. Noten
Veel mensen weten niet dat er in noten enorm veel goede stoffen zitten en super makkelijk zijn! Niet vergeten deze want het is ook nog eens een snack die je bureau niet vies maakt!

3. Yoghurt
Ik zocht een beetje op internet en kwam deze tegen! Dit is voor mij persoonlijk heel praktisch, omdat ik niet zo'n broodliefhebber ben wat betreft meenemen naar school. Gewoon in een zakje wat muesli en/of fruit mee voor erdoor en klaar!

4. Muesli
Veel van mijn vriendinnen keken mij raar aan toen ik dit uit mijn tas haalde, maar eigenlijk is dit superlekker! Wij hebben thuis een glazen pot met muesli waar ik dan een beetje uit haal en het ziet er ook gezellig uit vind ik! Er zijn heel veel soorten met suikers erin maar ook genoeg zonder, dus kijk eens een keer in de supermarkt of wat je thuis al hebt!

5. Rozijnen
Eén van mijn favoriete gezonde snacks op dit moment zijn rozijnen. Vooral fijn voor als je zoete trek hebt. Ze zitten vol kalium (verlaagt je bloeddruk). Uit onderzoek is gebleken dat proefpersonen die 12 weken lang rozijnen als tussendoortje aten, hun bloeddruk met 10 punten zagen zakken in vergelijking met deelnemers die koek en crackers aten. Maar pas op: gedroogd fruit bevat ook veel suiker. Niet téveel dus.

6. rijstwafels 
Superlekker en ook nog eens gezond! En voor de zoetekauwen ook heerlijk te beleggen.


7. Appel, kaneel en rozijnen uit de oven
Ik denk dat dit redelijk voor zich spreekt :)

8. Zoute popcorn
Eigenlijk helemaal niet slecht! Bij de bios doen ze er vaak boter door maar als je je eigen magnetron popcorn met zout maakt is dat veel beter en gezond! Natuurlijk niet teveel zout gebruiken want dat is dan weer niet goed voor je

9. Rauwe groentes!
Zet eens een keer een bakje met komkommer en paprika op je bureau om niet aan ongezonde dingen te beginnen!

10. last but not least..... WATER
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik eigenlijk veel te weinig drink. Dus ik neem me voor een literkan water op mijn bureau te zetten en daar uit te drinken.

cheat*

1. Pure chocolade
Toch zin in iets lekkers? Neem een keer pure chocolade, veel minder calorieën en er zitten gezonde antioxidanten in!



*als je meedoet aan de challenge zou ik dit niet aanraden omdat je dan toch trek in zoetigheid krijgt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten