Pagina's

maandag 23 december 2013

#chefwithme Oreobrownie´s!


Hoi!! vandaag weer een hele lekkere post! ik bak heel graag en zeker in de vakantie doe ik het lekker vaak. Ik had aan een vriendin van mijn gevraagd wat ik kon maken en zij stelde brownies voor. Ik heb een tijdje nagedacht en ik kwam op dit recept! veel plezier met lezen!

Wat heb je nodig?
genoeg cakevormpjes (ik heb niet geteld maar het waren er volgens mij een stuk of 20)
150 gram pure chocolade
150 gram roomboter
125 gram suiker
125 gram lichtbruine basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
150 gram zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel zout
4 eieren
1,5 rol oreo



Verwarm de oven voor  (elektrisch) op 175 graden. doe alle vormpjes vast op de bakplaat (die je dus uit de oven hebt gehaald) en leg in elk vormpje 1 oreo. 

Nu kan je het beslag gaan maken! Breek de chocolade in kleine stukjes. Smelt in een kleine pan met een dikke bodem de boter met de chocolade. Haal deze als het gesmolten is van het vuur doe nu alle soorten suiker er doorheen een roer dit goed. . Roer nu het bakmeel en de zout erdoor. Als dat gedaan is kan je een voor een al roerend de eieren toevoegen. 

doe het beslag over de oreo's in de vormpjes. Bak de brownies ong. 30-35 gaar, de binnenkant zal niet zoals een cupcake zijn, maar iets smeuïger. Laat de brownies goed afkoelen en smullen maar!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!!

xoxo


Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Kijk mijn blog www.gigislifestyle.blogspot.nl ik heb ze uitgeprobeerd en er ook een blog over gemaakt. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk!! wel jammer dat je mijn hele tekst hebt gekopieerd maar wel lief dat je mijn naam erbij hebt gezet!

      x

      Verwijderen