Pagina's

maandag 2 december 2013

DIY Sinterklaascadeautje


Ja ik weet het, December is begonnen en de Sint is bijna weg, maar voor de mensen die (net als ik) vaak laat zijn met cadeautjes kopen voor dobbelen of surprises, of gewoon een leuke simpele diy willen geven heb ik hier iets wat heel simpel is en superleuk!

Wat heb je nodig?

Een schaar en plakband, natuurlijk super classy


Leuk sint inpakpapiertje!



Kruidnoten een een schoon leeg jampotje!
Ook gebruik je hiervoor een heel klein beetje behangplaksel, omdat dit goed hecht. Ik heb het niet geprobeerd met andere lijm, dus misschien kan dat ook.
Als je geen geduld hebt is een föhn ook heel handig ;) 

Oke, als je alles hebt, kan je aan de slag! Je begint natuurlijk met het etiket er goed af te wassen (dat had ik al gedaan), daarna zorg je dat alles klaarstaat.



Je begint met het omtrekken van je deksel op het sinterklaas papiertje. trek er nog een cirkel van ongeveer een centimeter breder dan de deksel. Knip het papiertje uit volgens de buitenste cirkel. doe een klein beetje behangplaksel op de deksel en doe het papiertje erop. zorg dat het papiertje er mooi zonder scheuren en hobbels op zit en doe er dan nog een beetje lijm over om het goed doorweekt te maken. PAS OP: niet te doorweekt want dan duurt het veel te lang en kan het papier makkelijk kapot gaan. 


Föhn vervolgens de deksel goed droog en dan is die al klaar. Knip een leuk stukje van het papier uit als een soort etiket en plak dit op dezelfde manier als bij de deksel op het potje. Ook dit föhn je. 



Nu is je DIY klaar! Makkelijk he? Dit kan natuurlijk ook voor andere feestjes, simpelweg door ander papier te gebruiken en andere snoepjes erin te stoppen!

Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vonden! 

xx

Wat is jullie favo sinterklaassnoep? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten