Pagina's

maandag 22 juli 2013

Logeren, tips en lijstjes

Als ik ga logeren, zoek ik op internet lijstjes met dingen die mensen meenemen als ze gaan logeren, maar ze zijn nooit te vinden. Hier vertel ik wat ik meeneem.
Als je gaat logeren, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken om het aantal bagage en dan ook vooral de flesjes, want je mag maar 1 liter vloeistof mee. Ik ga logeren dus dat is niet nodig.

Wat neem ik mee qua beauty.
Meestal neem ik niet meer mee dan een lipbalsem, mascara en een lipgloss. Nu zijn mijn vriendinnen en ik dus van plan om elkaar een make-over te geven dus heb ik wat meer mee. Ik heb bij de action hele goedkope plastic doosjes gekocht, en dat vind ik heel handig. Een toilettas zit namelijk best snel vol en ik heb er maar één, dus dit is een goed alternatief. Dit neem ik mee:
-          - BB cream en foundation. Dit is voor het zelfde doel, maar net iets andere kleur, dus handig als je je vriendinnen opmaakt. Deze zijn van essence.
-          - Een gezichtspoeder, om het glimmende van de foundation te minderen. Ook van essence.
-          - Een roze blush. Om je gezonde blosjes te geven
-          - Oogschaduw, essence
-          - Mascara, essence
-          - Oogpotlood, essence
-          - 2 vijlen, hoe overleef ik
-          - Haarlak, wella
-          - Vaseline (ik heb een best kwetsbare huid, dus sommige plekjes zoals mijn kin en neus, smeer ik ’s avonds in met vaseline)
-          - Geurtje, au de toilette van Morgan. Deze heet sweet paradise
-          - Watjes en wattenstaafjes
-          -  Remover
-          - Bodylotion
-          - Elastiekjes
-          - Mini spiegeltje

Het verschilt natuurlijk per activiteit wat je meeneemt. Zeker qua kleding. Wij gaan niet zwemmen of een andere sport beoefenen, dus dat scheelt al ruimte. De eerste dag gaan wij niets buitenshuis doen, dus dan hoef je je niet echt ergens op te kleden. Je kunt natuurlijk niet in je ik-heb-een-vrije-dag kleding aan komen zetten bij iemand anders, maar het kan wel iets meer casual. De tweede dag gaan we shoppen en naar de film, dus het moet toch redelijk comfortabel omdat je toch een redelijke afstand moet afleggen. Maar het is natuurlijk wel leuk om er een beetje uit te zien als je naar de film gaat. Niet dat je opeens in een jurkje moet verschijnen, maar niet in een joggingbroek ofzo.

Ik heb nog even op internet gezocht en daar vond ik inpaklijst.nl , dit is een handige site als je vaak dingen vergeet. Je vult in waar je heen gaat, hoelang, wat je reisgezelschap is, en nog een paar dingetjes. Vervolgens maakt de site een checklist voor je. Op deze lijst staan ook een aantal dingen die voor mij niet van toepassing zijn zoals verzekeringen, dingen voor de auto, reisdocumenten ect. Die kan je uiteraard gewoon negeren.

Verder is het altijd handig je mobiel mee te nemen, oplader(s), opschrijfboekje, zonnebril, pen enz. mee te nemen. Meestal is het niet nodig om voor één of twee nachtjes meerdere tassen mee te nemen, tenzij je ook je kussen en een deken mee moet nemen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet weet wat te doen op een slaapfeestje. Hieronder staan wat tips om je dag te vullen. Dit zijn de dingen die wij ook deden:

-          -Film kijken
-          -Naar de stad om te shoppen
-          -Naar de bios
-          -Starbucks
-          -Elkaar een make-over geven
-          -Gekke modeshow
-          -Midnight picknick, kletsen en eten in je

x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten